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SHIN IL KIM

Born in 1971 in Seoul, South Korea. Lives and works in New York, USA.

Water, 2003

Depending on the angle of the light source, a line pressed into a piece of paper can appear or remain invisible. In Water the artist’s hands are revealed by the water cascading around them. Though they seem to have no dimension of their own, defined only where the water cannot penetrate. This relationship of presence and absence is at the source of this video, which animates 175 pressed line drawings with 30 different drawings per second. The artist purposefully left omits elements of the drawing, engaging the viewer to complete the image. In doing so, the spectator participates in the fulfilment of the work, blurring the distinction between lines that are present and absent.


Selected biography

 

2016: Observing that gap, Riccardo Crespi Gallery, Milan, Italy;

 

2015: Active Anesthesia, SCAD Museum of Art, Savannah, Georgia, USA ; In Between, Seeing Gallery Simon, Seoul, South Korea;

2014: Ready-known, Space Cottonseed, Singapour;

2013: Grand Narrative Part II, Art coréen de la collection du musée, Korean Art from the Museum Collection, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seoul, South Korea;

2011: Bad Romanticism, ARKo Art Centre, Seoul, South Korea; Shin il Kim, Kim Chong Yung Sculpture Museum, Seoul, South Korea; Summer Affair, fordPROJECT, New York, USA; Mediascape In Nam June Paik Art Centre, Gyeonggi-do, South Korea.

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Né en 1971 à Séoul, Corée du Sud. Vit et travaille à New York, États-Unis..

Water, 2003

Selon l'angle de la source lumineuse, une ligne produite par pression sur une feuille de papier, formant un dessin en gaufrage, peut apparaître ou rester invisible. Dans Water, les mains de l'artiste sont révélées par l'eau en cascade coulant sur elles. Bien qu'elles semblent n'avoir aucune dimension propre, elles sont définies par la rencontre avec l'eau, qui ne peut pas les pénétrer et reste à leur surface. Cette relation de présence et d'absence est à la source de cette vidéo, qui anime 175 dessins en gaufrage, montrant 30 dessins par seconde. L’artiste laisse délibérément de côté certains éléments du dessin, de sorte que l'œil du spectateur est engagé dans l'achèvement de l'image. En complétant les informations manquantes, le spectateur participe à l'accomplissement de l'œuvre, réduisant la distinction entre lignes présentes et absentes.

Biographie sélective

2016: Observing that gap, Galerie Riccardo Crespi, Milan, Italie;

2015: Active Anesthesia, SCAD Musée d'art, Savannah, Géorgie, États-Unis ; In Between, Seeing Gallery Simon, Séoul, Corée du Sud;

2014: Ready-known, Space Cottonseed, Singapour;

2013:Grand Narrative Part II, Art coréen de la collection du musée, Musée national d'art moderne et contemporain, Séoul, Corée du Sud;

2011: Bad Romanticism, Centre d’art ARKo, Séoul, Corée du Sud ; Shin il Kim, Musée de la sculpture de Kim Chong Yung, Séoul, Corée du Sud ; Summer Affair, fordPROJECT, New York, États-Unis ; Mediascape In Nam June Paik’s Wake, Gyeonggi-do, Corée du Sud.

Water, 2003

video, colour, sound

175 animated pressed line drawings on paper, loop Courtesy of the artist and Riccardo Crespi Gallery, Milan

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Water, 2003

vidéo, couleur, son

175 dessins animés sur papier gaufré , loop Courtesy de l’artiste et Galerie Riccardo Crespi, Milan