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MARIA TSAGKARI

Born in 1981 in Piraeus, Greece. Lives and works in Athens, Greece.

One More Garden, One More Circle, 2013

This fragile installation is made entirely of ash and consists of some 800 flowers from 70 different species, which are in danger from our care rather than its lack. A garden created by the ultimate state of matter, it is presented as a locus—the locus of a distance, a divergence, an intersection between tangible and intangible, copy and reality, eternal and perishable. It is a garden that almost refuses to share the joy of its existence. No water needed, no care— the role of the gardener ceases to exist. At the end of the show, the ash is swept up, it is kept in glass jars, to be reused in the next installation, allowing its immaterial nature to preserve the memories of the form it takes when presented.


Selected biography

2016: Coup de Ville, Triennial in Belgium, Belgium; Part Two/The expectation, HYam association, Hydra island, Greece; Remember the present, Le Lait-Center of Contemporary Art, France ; War Party, Royal Military Museum, Brussels, Belgium ; Erotimatiko, HYam award, Artcurial, Paris, France;

 

2015: Αntallaxima, Sin, Georgiadis manor House, Lesbos Island, Greece;

 

2014: A fresh, A new generation of Greek artists, National Museum of Contemporary Art, Athens, Greece;

 

2013: Everywhere but now, 4th Biennale of Contemporary Art, Thessaloniki, Greece ; Subproducts, Technopolis Gazi, Athens, Greece;

 

2012: Salon des Artistes Indépendants, Grand Palais de Champs-Élysées, Paris, France.

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Née en 1981 au Pirée, Grèce. Vit et travaille à Athènes, Grèce.

One More Garden, One More Circle, 2013

L’installation fragile, entièrement faite de cendre est composée de quelques 800 fleurs de 70 espèces différentes, davantage en danger par excès que par manque de soin. Ce jardin, créé à partir de matière sous une forme ultime, se présente comme un locus - le lieu d'une distance, d'une divergence, d'une intersection entre tangible et immatérielle, copie et réalité, éternelle et périssable. C'est un jardin qui refuse presque de partager la joie de son existence. Là, pas besoin d'eau, aucun soin à apporter - le rôle du jardinier cesse d'exister. À la fin de chaque présentation de la pièce, la cendre balayée est conservée dans des pots de verre, et réutilisée lors de la prochaine installation. Ainsi, la nature immatérielle de la pièce conserve les souvenirs de ses présentations antérieures.

Biographie sélective

2016: Coup de Ville, Triennale en Belgique, Belgique ; Part Two/The expectation, association HYam, île d'Hydra, Grèce ; Remember the present, Le Lait-Centre d'art contemporain, France ; War Party, Musée militaire royal, Bruxelles, Belgique ; Erotimatiko, prix HYam, Artcurial, Paris, France;

 

2015: Αntallaxima, Sin, manoir Maison Georgiadis, île de Lesbos, Grèce;

 

2014: A fresh, A new generation of Greek artists, Musée national d'art contemporain, Athènes, Grèce;

 

2013: Everywhere but now, 4ème biennale d'art contemporain, Thessalonique, Grèce ; Subproducts, Technopolis Gazi, Athènes, Grèce;

 

2012: Salon des Artistes Indépendants, Grand Palais des Champs-Élysées, Paris, France.

One More Garden, One More Circle, 2013 ashes diameter: 200 cm

Courtesy of the artist

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One More Garden, One More Circle, 2013 cendres diamètre : 200 cm

Courtesy de l'artiste

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