BENJI BOYADGIAN
Born in 1983 in Jerusalem, Israel, where he lives and works.
Clogged, 2017
The video and the drawings depict a walk along the hypothetical route of the higher-level ancient Roman aqueduct during the winter season of rain in Jerusalem. This south-north traverse suggests to reorient the city along its natural growth axis, and to look at Jerusalem and its surrounding cities as a continuous but fragmented agglomeration. An uninterrupted built fabric connects two obsolete pools at the beginning and end of the video; from Artas, (Bethlehem district) to the old city of Jerusalem crossing multiple boundaries, and temporalities. Along this route, the sprawls of the past century and a half, a layered urban history, unfold. The video suggests a fiction to the ruin of this aqueduct, which was the main water supply for Jerusalem for a few centuries.
Selected biography
2016: Traces, Art Rooms, Kyrenia, Cyprus ; The Jerusalem Show VIII: ‘Before and After Origins’, Al Ma’mal Foundation for Contemporary Art, Jerusalem, Israel ; De lova de oss en skola, de lovade en Simhall, Skånes konstförening, Lund, Sweden ; Lines of passage (in media res), Municipal art gallery, Lesbos, Greece;
2015: Line, Art Rooms, Kyrenia, Cyprus ; Stepping over the Borders, European Mediterranean Art Association (EMMA), Nicosia, Cyprus; Shared Religious places, Museum of European and Mediterranean Civilizations (MuCEM), Marseille;
2014: Spinning On An Axis, Mario Mauroner Contemporary Art, Vienna, Austria ; The Jerusalem Show VII: ‘Fractures’, Al Ma’mal Foundation for Contemporary Art, Jerusalem, Israel.
____________________
Né en 1983 à Jérusalem, Israël, où il vit et travaille.
Clogged, 2017
La vidéo et les dessins représentent une promenade suivant l'itinéraire hypothétique de l'ancien aqueduc romain de niveau supérieur, pendant la saison hivernale de pluie, à Jérusalem. Cette traversée sud-nord suggère de réorienter la ville autour de son axe de croissance naturelle considérant Jérusalem et ses villes environnantes comme une agglomération continue, mais fragmentée. Un tissu bâti continu relie deux bassins obsolètes au début et à la fin de la vidéo; allant d'Artas (district de Bethléem) à la vieille ville de Jérusalem, traversant de multiples frontières et différentes temporalités. Tout au long de cette route, l'étalement urbain du siècle et demi passé, s’est développé, une histoire urbaine stratifiée. La vidéo suggère une fiction à la ruine de cet aqueduc, qui était le principal approvisionnement en eau pour Jérusalem pendant quelques siècles.
Selected biography
2016: Traces, Art Rooms, Kyrenia, Chypre ; The Jerusalem Show VIII: ‘Before and After Origins’, Fondation Al Ma'mal pour l'Art Contemporain, Jérusalem, Israël ; De lova de oss en skola, de lovade en Simhall, Skånes konstförening , Lund, Suède ; Lines of passage (in media res), Galerie d'art municipale, Lesbos, Grèce;
2015: Line, Art Rooms, Kyrenia, Chypre ; Stepping over the Borders, Association européenne d'art méditerranéen (EMMA), Nicosie, Chypre ; Lieux Saints Partagés, Musée des civilisations européennes et méditerranéennes (MuCEM), Marseille, France;
2014: Spinning On An Axis, Mario Mauroner Art contemporain, Vienne, Autriche ; The Jerusalem Show VII: «Fractures», Fondation Al Ma'mal pour l'art contemporain, Jérusalem, Israël.
Clogged, 2017
9 drawings, pen, ink and watercolour on paper (detail) 61 x 48,3 cm each
____________________
Clogged, 2017
9 dessins, stylo, encre et aquarelle sur papier 61 x 48,3 cm chacun
Drawings, 2017
9 drawings, pen, ink and watercolour on paper (detail) 61 x 48,3 cm each
____________________
Drawings, 2017
9 dessins, stylo, encre et aquarelle sur papier 61 x 48,3 cm chacun